Psychologia w negocjacjach handlowych

TeroVesalainen / Pixabay

Negocjacje to kluczowa umiejętność, jaką trzeba posiąść w realizacji dużych transakcji. Dzisiaj, kiedy spotkania na szczycie dużych firm oznaczają być albo nie być dla jednej z nich, przedstawiciel czy też sam prezes nie może pozwolić sobie na to, by pod wpływem mniej lub bardziej widocznych psychologicznych trików i zabiegów ustąpić w negocjacjach.
A trików tego typu jest wiele, dlatego wszyscy, którzy prowadzą negocjacje na szczytach, powinni nauczyć się je stosować, a przynajmniej uświadomić sobie ich obecność. Do podświadomego podkreślenia pozycji jednego z kontrahentów wystarczy choćby odpowiednie oświetlenie pomieszczenia bądź ustawienie krzeseł, na których zasiadają, umiejętne prowadzenie rozmowy, postawa i gestykulacja. Wszystko to może mieć wpływ na wynik rozmów.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*